طریقه نصب کلاچ طبی سمند
طریقه-نصب-نرم-کننده-کلاچ-سمند_www.psnmco.com_.png

طریقه نصب کلاچ طبی سمند

نرم کننده کلاچ یکی از قطعات پرکاربرد می باشد که نصب آن هیچ آسیبی به فابریک خودرو نمی رساند و باعث افزایش عمر سایر قطعات هم می گردد، در نتیجه اگر هنوز برای خرید نرم کننده کلاچ سمند اقدام نکرده اید می توانید از طریق دکمه زیر آن را تهیه کنید. در انتها بهتر است به این نکته اشاره کنیم که در این محتوا طریقه نصب نرم کننده کلاچ سمند به صورت متنی (و ویدیویی به زودی) آموزش داده می شود. پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

طریقه نصب نرم کننده کلاچ سمند

آموزش طریقه نصب نرم کننده کلاچ سمند

برای اینکه بتوانید نرم کننده سمند را بر روی ماشین خود نصب کنید پیشنهاد می کنیم تمام مراحل را یک به یک انجام دهید.

این آموزش برای سیم کلاچ سمند EF7 (موتور ملی) و هم سیم کلاچ سمند 1800 می باشد.

طریقه نصب کیت نرم کننده یا سیم کلاچ سمند

الف : روش باز کردن سیم کلاچ معمولی خودرو سمند

نکته: بهتر است قبل از هر کاری باتری را ابتدا باز کنید.

1 . ابتدا از پشت پدال کلاچ خودرو با کمک یک دو سوی بلند،فشنگی سر سیم را از داخل خارپشت پدال کلاچ، خارج میکنید ، دقت کنید که به هیچ عنوان به خار اتومات پشت پدال صدمه وارد نشود.

( در صورتی که سیم کلاچ فابریک خودروی شما ریگلاژ اتومات ( خودسفت شونده) ابتدا سر سیم متصل به اهرم گیربکس را به سمت جلو بکشید تا از حالت ریگلاژ خارج شود و سپس آن را در بیاورید ) .

2 . به وسیله آچار 10 و 13 از داخل موتور پیچ های ریگلاژ سیم کلاچ را باز می کنید و بعد از آن سیم را از اهرم گیربکس آزاد و خار نگهدارنده کابل کلاچ روی گیربکس را  در می آورید و سیم کلاچ را بیرون می آورید .

ب : روش نصب سیم کلاچ طبی مبتکران روی خودرو سمند

1 . ابتدا سیم متصل به کیت نرم کننده کلاچ مبتکران را از سمت محفظه موتور به داخل هدایت می کنید و سپس از داخل اتاق و با استفاده از دو سو سر فشنگی را داخل خارپشت پدال کلاچ جا میزنید .

2 . از داخل موتور خار نگهدارنده سیم کلاچ را بر روی گیربکس به صورت کشویی ( به سمت جلو) جا میزنید و انتهای سیم کلاچ را بر روی اهرم گیربکس نصب نموده ، و بعد عمل ریگلاژ را انجام می دهید .

توجه داشته باشید کیت کلاچ به حالت عمودی و حرف  R به سمت پایین باشد .

دقت نمایید پس از نصب و جاخوردن دنده ها در حالت روشن اتومبیل را خاموش کنید و سپس حداقل 50 مرتبه عمل کلاچ گیری را انجام دهید تا قطعات کیت با خودروی شما مچ بشود و سپس در صورت نیاز دوباره ریگلاژ نمایید .

 

ویدیو نحوه نصب نرم کننده کلاچ سمند

 

نمایندگی های مجاز نصب نرم کننده کلاچ طبی سمند

در قسمت بالا آموزش نصب نرم کننده کلاچ سمند به صورت گام به گام ارائه شده اما اگر احساس می کنید انجام این کار برای شما سخت است پیشنهاد می کنیم که به یکی از گزینه‌های موجود در لیست نمایندگی جهت نصب نرم کننده کلاچ مراجعه کنید.

.

کلام آخر

در این مقاله طریقه نصب نرم کننده کلاچ سمند به صورت متنی و ویدیویی به شما آموزش داده شده است حتی یک لیست از بهترین نمایندگی هایی که نصب نرم کننده کلاچ را انجام می‌دهند هم در اختیار شما قرار داده شده است در نتیجه شما می توانید با خرید یک نرم کننده کلاچ سمند که در همین محتوا لینک خرید آن قرار داده شده است یک نرم کننده کلاچ بر روی خودرو خود نصب کنید.

نظر خود را بنویسید